Laatste dagen in Nepal... - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Timea Hoek - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Nepal... - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Timea Hoek - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Nepal...

Door: Timea

Blijf op de hoogte en volg Timea

22 Oktober 2010 | Nepal, Pokhara

Mijn laatste dagen in Nepal zijn een beetje onrustig. Tenminste... IK voel me onrustig... Nu de cursus is afgelopen heb ik t gevoel dat ik weer over van alles na “moet“ denken, alle “worldly concerns“ komen weer naar boven. Waar wil ik heen, wat wil ik doen, wanneer en hoe...

Lama Zopa Rinpoche – de grote guru van de FPMT organisatie – is op dit moment in Mongolie, en die zou ik graag wel willen zien. Aan de andere kant komen er een aantal goeie bekenden hier, dus die wil ik eigenlijk ook niet missen. En eigenlijk vind ik t allemaal wel best en blijf ik t liefst nog even rustig op Kopan...

Uiteindelijk besluit ik om via Tibet naar China/Mongolie te gaan, en nog een weekje naar Pokhara, om daar even te socializen :)

Pokhara is weer als vanouds gezellig. Na 2,5 jaar zijn er nog veel locals die mij herkennen. Erg leuk! Mijn guesthouse en het gedeelte van Pokhara daar is wel veranderd. 2,5 jaar geleden was t nog een onbekend klein gezellig familie guesthouse, en dit jaar staat het in de Lonely Planet als “my pick“, dus ineens is het onwijs populair geworden. Aan de andere kant van de straat staat ineens een mega groot nieuw hotel, en er zijn meerdere nieuwe bedrijven gekomen. Beetje jammer...

Overdag doe ik mijn Mongoliewarmewinterkleren-shopping, en s avonds gezellig met nieuwe en oude vrienden. Het regensiezoen wil maar niet afgelopen zijn. Helaas veel bewolking en regelmatig flinke stortbuien. Gelukkig heb ik de eerste en laatste dag wel mooi weer met uitzicht op de witte toppen van de Himalaya’s!

Ik voel me nog steeds een beetje onrustig. Kan niet goed in het hier en nu komen. Ben te veel bezig met later en ergens anders...

Terug in Kathmandu besluit ik om de laatste nachten door te brengen in New Life Child Care Home. In verband met de feestdagen zijn de kids allemaal naar hun dorpen/familie. Aan de ene kant wel jammer dat ze er niet zijn, maar aan de andere kant ook wel lekker rustig voor mij.

Ik doe nog een laatste bezoekje aan Kopen en Shechen Clinic, en vrijdag avond – minder dan 12 uur voor vertrek – kan ik eeeeindelijk mijn paspoort ophalen met mijn visum voor TIBET!

  • 13 November 2010 - 08:47

    Ron:

    fijn om de zaterdagochend even met je mee te reizen. thxs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Timea

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 73257

Voorgaande reizen:

01 Februari 2010 - 05 Februari 2011

Back to Asia, 2010

08 December 2007 - 22 November 2008

Mijn eerste reis, Azie 2008

Landen bezocht: