Changes – the sequence… Kerst in UB! - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Timea Hoek - WaarBenJij.nu Changes – the sequence… Kerst in UB! - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Timea Hoek - WaarBenJij.nu

Changes – the sequence… Kerst in UB!

Door: Timea

Blijf op de hoogte en volg Timea

25 December 2010 | Mongolië, Ulaanbaatar

Ik ben erg blij met mijn besluit om in Nederland te blijven!
Op internet ben ik al flink aan het zoeken waar ik heen wil de laatste paar weekjes van januari. Wil eigenlijk nog wel ergens lekker op een tropisch eiland liggen en een beetje opwarmen na de kou hier in Mongolie (min 15 tot min 35... en ja, dat is ECHT koud!!).

Ik wil eigenlijk in januari ook aan het 2e jaar van de TCC beginnen, maar dat gaat helaas niet lukken.
Ik heb het gevoel dat mijn planning weer eens een beetje tegen mijn gevoel in loopt, en bedenk dat het gewoon een stuk makkelijker zou zijn geweest als ik een paar weken later naar NL ga...

En tja... waarom ook niet?!

Dus een dag voor mijn geplande vertrek op de 23e december besluit ik om gewoon mijn hele ticket te cancelen. Ik blijf nog tot de 30e in Mongolie, en dan ga ik met de trein naar Beijing. Van daar vlieg ik de 13e januari dan toch echt terug naar Amsterdam!
En kan ik toch ook mooi met TCC 2 starten!
(Maar ik wil nog steeds begin februari nog wel even de zon opzoeken! :) )

Ondertussen is Kuisan in het guesthouse aangekomen. Een meisje uit Korea. Ze is voor mij een van de tekens van de Kosmos dat ik nog even "moet" blijven :)
Erg gezellig!

Op een avond, als we aan het eten zijn in een Chinees restaurant, staat er ineens een mongoolse jongen naast me, die me een menu kaart onder m’n neus duwt, wat zegt en naar m’n eten grijpt!
Ik duw hem aan de kant en hij loopt naar de uitgang. Gelijk “weet” ik dat er iets niet klopt!
Voordat ik het zelf door heb grijp ik hem bij zijn jas en geef ik hem een dreun!
“He stole my mobile, he stole my mobile!” roep ik door het restaurant. Ik trek zijn hand uit zijn jaszak waar hij inderdaad mijn telefoon heeft zitten... Ik gris ‘m uit zijn hand en geef ‘m nog een dreun, en dan is hij al de deur uit...
In shock ga ik weer aan tafel zitten...

Weet eigenlijk niet waar ik meer geshockeerd van ben... Dat die gast zo maar mijn mobieltje heeft gejat, of dat ik in mijn eerste intuitieve reactie hem gewoon een dreun verkoop! Dacht altijd dat ik zo vredelievend was hahaha
De andere mensen eten gewoon rustig door, alsof er niks gebeurd is. Ze deden gewoon helemaal niks!
Voor Kuisan gaat het allemaal veel te snel. Die is nog geen 24 in Mongolie en zit zich verbaasd af te vragen waarom ik die jongen sla hahaha
Zakkenrollers zijn hier in UB meer regel dan uitzondering, en ik had al een keer gezien dat ze bij iemand probeerden op straat, en op de zwarte markt had ook iemand zijn hand bijna in mijn zak. Maar dat vond ik eigenlijk niet zo indrukwekkend na alle verhalen van andere mensen hier (paspoort of heel veel geld gejat, of gewoon midden op straat overdag ineens een klap krijgen...).
Maar moet toch wel zeggen dat ik flink onder de indruk ben van deze gebeurtenis...

Love Mongolia hahaha

Er komt ook nog een frans meisje in het guesthouse, Virginie, en een jongen uit Korea. Nu is het dus helemaal gezellig!
Ben echt blij dat ik nog even ben gebleven hier :)

Fijne kerst in Nederland!

  • 25 December 2010 - 08:00

    Norma:

    Hallo Timea,

    Een hele fijne kerst, de beste wensen voor het nieuwe jaar en nog een paar fijne weken gewenst in UB!

    Groetjes,
    Norma
    :)

  • 25 December 2010 - 09:48

    Sandra:

    Poeh, dat was schrikken! Maar je weet nu wel dat je heel goed je vrouwtje kan staan!
    Mooie kerst en ik wens je een mooie 2011, waarin je jouw eigen koers mag vinden en volgen.

    liefs,
    Sandra

  • 25 December 2010 - 10:34

    Adrie Talakua:

    hele fijne kerstdagen Timea en geniet van jezelf en van de stappen die je maakt!

    kerstkusjes uit Sassenheim.

    adrie

  • 25 December 2010 - 11:31

    Jantina:

    Lieve, lieve Timea

    Vol spanning volg ik de laatste berichten....wat gaat het worden...Je besluit dat je blijft in Nederland. Wat super dat je zo op je gevoel je beslissingen neemt. De kracht die je nu ervaart geeft aan dat het goed is zo. Ik hoop je volgend jaar weer tegen te komen (moet nog wat inhalen van de TCC2).Nog heel veel plezier met alle warme ontmoetingen daar met de kerst. Veel liefs, en tot ziens


  • 25 December 2010 - 18:26

    Fracturejacq:

    Hai stoere Timea,

    Je hebt kordaat opgetreden zeg!
    Had eigenlijk ook niet anders verwacht.

    Top dat je door deze constructie gewoon de TCC 2 kan vervolgen.
    En.......................... daar zal je geen spijt van krijgen.
    Ik heb het als een ware aanvulling en voorlopige afsluiting ervaren, weer zulke mooie inzichten.

    Jij ook fijne Kerst, lieve vriendin.

    Warme groet
    Fracturejacq

  • 26 December 2010 - 08:33

    Heleen:

    Heel fijne bijzondere dagen daar: Kerstmis in Mongolie. Feest van de vrede en dan gebeurt je zoiets.... Ongelooflijk.
    Ik ben benieuwd wat je met Oud en Nieuw gaat meemaken. Liefs, Heleen

  • 27 December 2010 - 16:32

    Charda:

    Timea,
    Hele fijne Kerst en een hele goeie vlucht naar Nederland.Wellicht zien we elkaar weer eens een keer.
    Liefs Charda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Timea

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 527
Totaal aantal bezoekers 73265

Voorgaande reizen:

01 Februari 2010 - 05 Februari 2011

Back to Asia, 2010

08 December 2007 - 22 November 2008

Mijn eerste reis, Azie 2008

Landen bezocht: