Vakantie in Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Timea Hoek - WaarBenJij.nu Vakantie in Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Timea Hoek - WaarBenJij.nu

Vakantie in Beijing

Door: Timea

Blijf op de hoogte en volg Timea

11 Januari 2011 | China, Beijing

De kerst in UB was gezellig. Geen kerst sfeer, maar “gewoon” een gezellige dag met lieve vriendinnetjes. Overdag zie ik Nyima en Chingerel die mij een super schattige kameel geven, en ‘s avonds een gezellig etentje met Virginie en Kuisan.

Ik ga nog een dagje naar Dolma Ling en Janjin Community Center, waar ik in mei/juni les heb gegeven. Het is erg gezellig om iedereen daar weer even te zien!

Op 30 december ga ik met de trein naar Beijing. Zoals elke keer geniet ik weer van het adembenemende uitzicht. Deze keer ligt er af en toe ook sneeuw. Tot mijn verbazing niet overal. Er lopen echt gigantisch veel hertjes rond in de Gobi, echt een leuk gezicht!
In de trein zit ik met Andre, in jongen uit Zweden in de coupe, en in de coupe naast ons zit een nederlands stelletje: Max en Irene.

Bij de grens moet ik voor de eerste keer in de trein blijven. Mongolie heeft namelijk een net iets smallere (of toch bredere?) rails dan China, en dus moet aan de grens elke keer het hele onderstel van de trein worden gewisseld. Eerder moest ik elker keer uit de trein, dus had ik er nix van gezien, nu kan ik het hele proces goed bekijken. We rijden een gigantische hal in, waar alle wagons los worden gekoppeld. De wagon wordt omhoog getakeld, en dan wordt het onderstel gewisseld. Een heel gedoe dus, wat enkele uren in beslag neemt. Maar wel leuk om te zien!

Met oud en nieuw ga ik met Max en Irene naar Sanlitun street in Beijing, waar een hoop bars zijn. We zoeken er eentje uit waar het erg druk is, en waar flink gedanst wordt op live muziek. Errugg gezellig hahaha. De band stopt een half uur voor middernacht. De laatste 10 seconden is af tellen, en dan klinkt “Happy New Year!”!!!
Verder is er weinig nieuwjaars aan, maar evengoed een super gezellig avondje uit!

Mijn eerste hostel in Beijing was geen success, veel te druk (en m’n t-shirt gejat in de dorm!), dus ik verhuis naar hun rustigere broertje, maar daar is het echt veeeel te koud.
Buiten is het hier (na de min 30 graden van Mongolie) een aangenaam 0/-10 graden, maar binnen is het helaas nie veel warmer…
Dus nu zit ik in Qianmen Hostel. Ik was hier in april ook al geweest, een leuke rustige plek. De manager herkent mij, dus ik krijg een leuke korting :)
Ik ben de dorms zat, dus ik besluit om de laatste dagen nog maar even goed te genieten, en neem een eigen kamer met douche en wc en een heerlijk groot bed! Zooo lekker :)

Verder doe ik rustig aan. Bezoekje aan de muur deze keer eindelijk, naar de Lama temple, en verder vooral veel lopen door de stad. Beijing is echt mega groot! En veel shoppen natuurlijk! :)
En ondanks dat Beijing een mega stad is, is het wereldje weer klein, want gister komt de jongen uit Korea mijn hostel binnen gelopen, en zojuist loopt de eigenaar van Golden Gobi guesthouse in UB hier mijn hostel in lopen.

Ik begin rustig aan wat ideeen voor mijn nieuwe toekomst in Nederland door m’n hoofd te laten gaan, en stuur elke dag mijn wensen de kosmos in!

Ik kijk er erg naar uit om weer in Nederland te zijn!
Vrienden, familie en trouwe lezers weer zien, TCC 2 starten, en coaching & counseling in Nederland!

Overmorgen (donderdag 13 januari)vlieg ik van Beijing via Moskou terug naar Amsterdam!

Tot gauw!!!

  • 11 Januari 2011 - 09:48

    Wendy:

    Goede reis terug naar Nederland en ik ben al benieuwd naar je nieuwe plannen!

    Groetjes Wendy

  • 11 Januari 2011 - 16:33

    Heleen:

    Ha Timea, de kou die je beschrijft is iets anders dan de tropische zon! Leuk om te lezen hoe anders kerst en oud/nieuw gevierd worden.
    Hele fijne laatste dagen daar en na een voorspoedige reis zie ik je graag hier in Nederland, liefs

  • 11 Januari 2011 - 17:30

    Norma:

    Geniet nog lekker van je laatste dagen en alvast een goede terugreis! :)

  • 11 Januari 2011 - 18:21

    Klokkiexxl:

    ninjaaaa!!! joe are coming home!!!! ;-)

  • 11 Januari 2011 - 19:35

    Sandra:

    Hee, goede vlucht Timea! Ik zal je berichtjes missen. Succes met al jouw plannen in Nederland!

    Liefs,

    Sandra

  • 11 Januari 2011 - 22:36

    Ray:

    Goeie reis :)

  • 12 Januari 2011 - 11:23

    Pieter:

    Hoi Timea
    Wens je een goeie terugreis. Heb van je verhalen genoten en je hebt me een idee van Asie gegeven op deze manier. Dank je wel. Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Timea

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 583
Totaal aantal bezoekers 73265

Voorgaande reizen:

01 Februari 2010 - 05 Februari 2011

Back to Asia, 2010

08 December 2007 - 22 November 2008

Mijn eerste reis, Azie 2008

Landen bezocht: