Avonturen op de brommer in Hué - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Timea Hoek - WaarBenJij.nu Avonturen op de brommer in Hué - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Timea Hoek - WaarBenJij.nu

Avonturen op de brommer in Hué

Door: Timea

Blijf op de hoogte en volg Timea

11 Juni 2008 | Vietnam, Hué

Na 2 nachten in Hoi An gaan Scott en ik naar Hué, weer een stukje noordelijker. Het is een grotere stad, met wederom onwijs veel brommertjes. Op de fiets verkennen we de stad en gaan we naar de oude citadel, waar vroeger de keizers hebben gewoond.

Gister hebben we een brommer gehuurd.
We rijden de stad uit, op zoek naar de oude tombes waar de keizers zijn begraven. Helaas moet je in Vietnam overal veel geld voor betalen, dus gaan we niet overal in. Ook Scott is al een aantal maanden aan het reizen, en we hebben dezelfde ideeen over “reismoeheid”, geld besparen door het lekkerste eten gewoon bij een van de vele straattentjes te eten, en weigeren om ons uit te laten buiten door de lokale bevolking :)
We gaan off road, om te proberen achterlangs de tombes te komen, en zoeken voor onbewaakte ingangen waar we gratis naar binnen kunnen sneaken. Helaas zonder succes, maar het levert ons wel de meest hilarische momenten op, als we in de middle of nowhere worden aangestaard door oude mannetjes, bijna van onze brommer afhobbelen vanwege de smalle voetpaadjes, en kleine kinderen die gillend wegrennen omdat ze waarschijnlijk nog nooit andere toeristen hebben gezien.
Op een gegeven moment zien we onwijs veel planten die wel ontzettend veel op wietplanten lijken. Zou dat echt zijn?!
Dan rijden we op onwijs smalle paadjes, en ineens verschijnt hij vanuit het niets: een gigantisch grote hond, die als een gek achter ons aan rent! Whaaaaa!!!!
Scott geeft een dot gas, maar het paadje is zo smal, en we moeten een scherpe bocht maken, dus we glijden onderuit. De hond is vlak achter ons, maar gelukkig komt de eigenaar hem terug roepen! Pffffff… Het paadje was zo smal dat we half in een heg hangen, gelukkig geheel ongedeerd… Met knikkende knieen stappen we weer op de brommer en rijden zo snel mogelijk weer terug naar de bewoonde wereld!
Wowww dit was echt het spannendste en leukste dagje in Vietnam! :)

‘s Avonds gaan we naar het festival dat op dit moment plaats vindt in Hué. 35 USD voor een Royaal Diner in de oude citadel vinden we iets te veel geld, dus we besluiten om voor 5 USD naar een ander festival gedeelte te gaan. Op de brommer rijden we de halve stad door om de juiste locatie te vinden, maar uiteindelijk lukt het ons :)
Eerst is eer een soort van circus-voorstelling met een man die als een acrobaat in een paal klimt. De video effecten maken het echt tot een super spectakel! Daarna is er een dans/ballet voorstelling, die voor de meeste mensen te saai is, dus de tribune loopt leeg tijdens de voorstelling. Jammer voor de optreders... Als laatste is er een vietnamese dans/zang-voorstelling, Na 30 seconden kijken Scott en ik elkaar aan. Dit is verschrikkelijk! (Alhoewel de vietnamesen dit op de een of andere manier geweldig vinden…)

Vandaag doden we onze tijd op internet. Het is echt te warm om rond te lopen. Over een paar uur gaat onze bus naar Hanoi :)

• 11 Juni 2008 - 06:58

Adrie Talakua:

Timea,

Dit lijkt wel een jeugdverhaal, overgestapt van de auto naar de brommer(stoer) en dan nog een achtervolging...wauw.

Het hoort wel bij zo'n reis.. het ene uiterste naar het andere uiterste...

En blijf lekker op de been en geniet ze Timea.

Ciao,
    adrie.

• 11 Juni 2008 - 13:39

Kirsten:

Leuk! lekker van genieten van alle dingen die je beleeft!
    Liefs, Kirri

• 16 Juni 2008 - 14:55

De Leener An:

Dag Timea,
    Rene heeft me dit adres gegeven, ik ga eens al je verslagen lezen . ik kon er niet aan met mijn pc thuis( beveiligd)
    hou je goed en geniet ervan. Tot ...