Duiken op Bali: Liberty wrak, Manta rays, MolaMola - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Timea Hoek - WaarBenJij.nu Duiken op Bali: Liberty wrak, Manta rays, MolaMola - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Timea Hoek - WaarBenJij.nu

Duiken op Bali: Liberty wrak, Manta rays, MolaMola

Door: Timea

Blijf op de hoogte en volg Timea

22 Oktober 2008 | Indonesië, Batavia

Time flies…

Sinds mijn snorkeltest heb ik al weer zo veel beleefd! Teveel om nu allemaal uitgebreid te vertellen…
Dus de korte versie:

Begin September verloopt mijn visum voor Thailand alweer, en ben ik inmiddels al weer bijna 3 maanden op Koh Tao!
Ik ga voor een paar dagen naar Maleisie, Langkawi eiland, waar ik Ceriel – oud collega bij Smiths - en Harm ontmoet. We rijden een dagje rond in een (bots)autootje, en hangen vooral errug lui op het strand. Het is echt super gezellig om lekker in het nederlands te kunnen kletsen en ouwehoeren :)
Deze paar dagen op Langkawi doen me 2 dingen realiseren: ik mis mijn vrienden en ouders en zusje in Nederland, en ik heb nog steeds niet echt veel zin meer om als een backpacker de tourist uit te hangen…

Nadat ik in Penang mijn nieuwe Thaise visum heb geregeld, ga ik weer terug naar Koh Tao. Nog een paar dagen lekker relaxen daar, en dan vertrek ik met Alessandro met de trein naar – alweer - Maleisie. Deze x alleen op doorreis naar Singapore, en vanaf daar vliegen we naar Denpasar, Bali.

We gaan dan gelijk naar Tulamben, een plaatsje in het noorden, waar er een paar onwijs mooie duikplaatsen zijn! Ik doe mijn eerste wreck dive, gewoon vanaf het strand lopen we de zee in. De vissen en het koraal hier zijn geweldig! Zooo ontzettend veel verschillende soorten, en de kleuren zijn super mooi!
Ik zie vissen die ik nog nooit eerder heb gezien: Ribbon eel, frog fish, 2 milimeter grote – kleine! - pygmy sea horse, humphead parrot fish. En super grote scorpion fishes, lion fish, een haai en verschillende soorten butterflies, angels, triggers, puffers, box fishes enz. enz.
Woww…..

Na bijna een week gaan we naar het zuiden. Via Padangbai en Ubud belanden we in Sanur, vanwaar we de boot nemen naar Lembongan eiland. Hier zit ik nu nog steeds.

Vanmorgen gingen we duiken in Manta Point, waar we op zoek gingen naar… Manta rays! :)
Het water is echt super koud hier: 24 graden. We gaan naar beneden, en dan gebaart onze gids dat we zijn kant op moeten komen: een MANTA RAY!!! Onbeschrijfelijk mooi! Zo groot (3-5 meter) en zo sierlijk! We zien er 4, en ze zwemmen de hele tijd voor ons langs en over ons heen! Echt geweldig!
De 2e dive site gaan we naar Crystal bay, waar we kans hebben om de Mola Mola (sun fish/ moon fish) te zien. Het is niet echt meer het seizoen daarvoor, maar we hebben echt super veel geluk! Al na een paar minuten zien we het enorme gevaarte (4 meter) voor ons in het water hangen!
Als die weg zwemt heb ik het echt te koud (water is maar 21 graden…) om nog verder van de duik te genieten, maar mijn dag was al helemaal goed!

Op naar meer onderwateravontuur :)

  • 22 Oktober 2008 - 11:17

    Wendy:

    COOL!!!

  • 22 Oktober 2008 - 11:23

    Adrie Talakua:

    Hoi Timea,

    Eindelijk, eindelijk weer een mooi berichtje van je reis.

    Wat een belevenissen en geniet lekker.

    Warme garoeten,

    Adrie

  • 22 Oktober 2008 - 11:56

    René:

    Hé, hé,

    eindelijk horen we weer eens wat van je. Ben blij te horen om dat alles goed met je gaat.

    Geniet er nog van want voor je het weet ben je weer in ons koude kikkerlandje terug. Groeten, René

  • 22 Oktober 2008 - 12:13

    Mireille:

    Hi girl!

    leuk he tulamben, vond het ook super daar. Vergeet niet naar Gili Trawangan te gaan, you will love it there! Zo'n leuk eilandje, was er echt verliefd op. Alleen maar duikers daar, en goede parties in the irish pub! (check foto's op facebook) Dan wil je niet meer terug naar Nederland hoor :-)Have fun daar. XXX

  • 22 Oktober 2008 - 12:41

    Pieter:

    Hoi Timea
    je beleeft wat zeg. en als ik het zo hoor ook erg mooi dat duiken daar
    geniet ervan en veel plezier daar nog
    kijk weer uit naar je berichtje(s)

    Pieter

  • 22 Oktober 2008 - 18:23

    Isa:

    Super ! Geniet er maar lekker van !

  • 23 Oktober 2008 - 07:36

    Kirsten:

    Hé Timea, leuk om je belevenissen weer te lezen. Nog even lekker genieten hoor :)
    Heel veel liefs, Kirsten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Timea

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 543
Totaal aantal bezoekers 73200

Voorgaande reizen:

01 Februari 2010 - 05 Februari 2011

Back to Asia, 2010

08 December 2007 - 22 November 2008

Mijn eerste reis, Azie 2008

Landen bezocht: