Varen door de Mekong Delta en relax in Mui Ne - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Timea Hoek - WaarBenJij.nu Varen door de Mekong Delta en relax in Mui Ne - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Timea Hoek - WaarBenJij.nu

Varen door de Mekong Delta en relax in Mui Ne

Door: Timea

Blijf op de hoogte en volg Timea

16 Mei 2008 | Vietnam, Mui Ne

9 mei 2008 land ik 's avonds in Hi Chi Minh City, het voormalige Saigon.
Na precies 5 maanden rond reizen ben ik nu in Vietnam!
Al gelijk bij aankomst voelt het al een stuk beter dan Maleisie.
Ik ga naar een goedkoop guesthouse in het touristische gedeelte van Saigon. Nu maar hopen dat er hier geen enge beestjes in de bedden zitten... De "teken" in Kuala Lumpur blijken bedwantsen te zijn geweest... ff googlen leert mij dat de rode plekjes (euheuhh zeg maar gerust vlekken) na enkele weken volledig verdwijnen en dat de beestjes wel 30 (!) weken zonder voedsel (lees bloed) kunnen :S ieeeee

In Saigon ga ik achter op een van de 4 (!) miljoen scooters die er alleen al in deze stad rondrijden en bezoek ik een aantal pagodas (tempels) in china town.

Om weer wat meer nieuwe mensen te ontmoeten ga ik 2 dagen met een georganiseerde tour naar de Mekong Delta, een wirwar van riviertjes. De groep is heel gezellig: een spaans echtpaar, 2 spaanse meisjes, 2 meisjes uit singapore en 2 uit vietnam.
We varen naar een fruitplantage, een drijvende markt waar ze fruit en groente verkopen op de boten, een rijstpapierfabriek, een plaats waar ze snoepjes maken van cocosnoten en een rijstnoodlefabriek.
De 2 vietnamese vrouwtjes nemen me 's avonds mee uit eten in een lokaal restaurantje. Een van hun heeft een duitse man, en ook al is mijn duits nog belabberder dan de hare (erg goed na 3 maanden!) het is erg gezellig! Ze leren mij mijn eerste vietnamese woordjes en laten mij kennis maken met het lokale eten. Onze tafel staat vol met allerlei groentes, sausjes, garnalen en vis. Met rijstpapier maken we een soort van loempia gevuld met sla, rijstnoodles, vis, banaan en ananas. Onwijs lekker!

Na de tour ga ik nog verder naar het zuiden van Vietnam: Rach Gia, een plaatsje aan de kust waar ik de volgende dag de boot neem naar het eiland Phu Cuoq.
Helaas is het de volgende ochtend slecht weer en vaart de boot niet... :(
Rach Gia is voor mij niet uitdagend genoeg om voor onbepaalde tijd te wachten op beter weer, dus ik stap maar weer in de luxe bus naar Saigon (5 uur), waar ik over stap op een kleinere bus a la Nepal Stijl (lees: geen aircon, volgepropt met zwetende, stinkende en rokende mensen). Na 6 lange uren kom ik aan in Phan Tiet waar ik de laatste kilometers achter op een scooter naar het kustplaatsje Mui Ne rijd.

Mui Ne bestaat uit 1 lange weg van 10-15 km, vol gebouwd met luxe resorts. Helaas is het regenseizoen en waarschijnlijk daardoor laagseizoen en vrijwel uitgestorven...
Dus weer genoeg tijd om me met mezelf te vermaken :)
Tussen de buien door ga ik hardlopen, wandelen, fietsen, of als de zon schijnt lig ik in het zwembad of op een van de luxe strandbedden ernaast :)
Vanmorgen ben ik met een gids en scooter naar de zand duinen geweest. "De" attractie van de regio. Ik heb het gevoel alsof we door Frankrijk rijden. Het landschap is heuvelachtig, en als we door de duinen rijden lijkt het wel alsof ik in Nederland ben... home sweet home :) Zelfs de dreigende wolken doen nederlands aan :)
Mijn gids laat me nog een mooie rode kanyon zien en een schitterend riviertje. Echt super mooi hier!

Hopelijk is het morgen nog een beetje zonnig zodat ik nog een dagje in het zwembad van mijn kleine resortje kan genieten :)
Het voelt echt alsof ik op een luxe vakantie ben! En dat voor 10 USD per nacht. Hier in Vietnam kan ik het voorlopig nog wel ff uithouden! :)

* * * * *
meer info over de bedwants/bedwands:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bedwants

http://www.excellent-ongediertebestrijding.eu/index.php?module=pagemaster&PAGE_user_op=view_page&PAGE_id=42&MMN_position=60:38:59

  • 16 Mei 2008 - 13:00

    Wendy:

    Hey Timea

    Luxe vakantie inderdaad voor 10 UDS per nacht.Lijkt me wel super gaaf daar. Veel plezier nog de komende tijd en laat maar snel weer iets van je horen. Ik ben nog druk aan het solliciteren en het klussen...

  • 16 Mei 2008 - 13:11

    Adrie Talakua:

    Vietnamese Timea,

    Doet mij direct overal aan denken, de beelden, de geuren...

    Goed om te lezen dat je geen TEKENBETEN hebt opgelopen Timea.

    Ja en dan als tropische verrassing door Vietnam en je geniet weer volop begrijp ik en het is ook betaalbaar...

    Blijf genieten en ik blijf je volgen..

    Lieve garoeten.

    Ciao,
    adrie.

  • 16 Mei 2008 - 13:49

    Maurice :

    10 Dollar ... real cheap !! er zijn landen waar ze niet zo snel "vooruit" willen als hier blijkbaar. Mooi te lezen hoe het allemaal gaat zeg. Ook goed dat het geen teken waren. Deze beestjes zien er veel liever uit :S.. maar als ze geen laim ziekte meenemen is het prima toch?

    veel plezier daar, we zijn bijna niet jaloers hier, ook 5 maanden weg pfff dat doen we ook nog wel eens.......... NOT.

    groeten,

    Maurice

  • 17 Mei 2008 - 16:11

    Geke Uit Opeinde:

    Hallo Timea,
    Wat maak jij een superreis.Geweldig.
    Wij zijn net terug van een weekje Korfoe,ook leuk, maar wat jij meemaakt vergeet je je hele leven niet.Emil en ik wensen je nog veel bijzondere reiservaringen.Groetjes út Fryslân.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Timea

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 73259

Voorgaande reizen:

01 Februari 2010 - 05 Februari 2011

Back to Asia, 2010

08 December 2007 - 22 November 2008

Mijn eerste reis, Azie 2008

Landen bezocht: