Bedbugs, more shopping and work out! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Timea Hoek - WaarBenJij.nu Bedbugs, more shopping and work out! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Timea Hoek - WaarBenJij.nu

Bedbugs, more shopping and work out!

Door: Timea

Blijf op de hoogte en volg Timea

08 Mei 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Afgelopen maandag doe ik mijn visumaanvraag op de ambassade van Vietnam hier in Kuala Lumpur. Als het goed is kan ik mijn visum donderdag ophalen… Toch maar goed dat ik deze x niet naar het reisburo heb geluisterd, na mijn china-ervaring, want anders had ik weer mijn vlucht kunnen cancelen… Volgens het reisburo zou het maar 1 dag duren voor mijn visum…
Maar al doende leert men gelukkig :)

Om wat geld te sparen ga ik naar een goedkoper guesthouse waar ik ‘s avonds al gelijk een leuk gesprek heb met een jongen uit Engeland. We gaan wat drinken en dan gaat ie me ineens zoenen :S euheuhh alsof ik daar op zit te wachten…
Die nacht heb ik onwijs veel onuitgenodigde gasten… mijn bed zit vol met allemaal enge kleine beestjes. Geen flauw idee wat het zijn, maar ze zien er uit als een soort teken… Voor het eerst sinds maanden breek ik de buddhistische regel, en maak ik die beestjes dood :) Na een uur merk ik dat ze ineens helemaal bol staan en vol zitten met bloed… Mijn bloed… :(
Ik doe dus geen oog dicht, en om 4 uur ‘s nachts ga ik maar naar het dakterras waar ik nog een beetje in slaap val…
De volgende ochtend maar weer vrolijk terug naar mijn dure hotel :)
Nu zit ik trouwens onder de rode plekken die onwijs jeuken… :S Ziet er uit alsof ik een of andere enge ziekte heb… :(

Ik ga nog een dagje shoppen in een paar super geweldige mega shopping centres. Echt cool! Eentje heeft zelfs een indoor achtbaan!! Ongelooflijk, hij gaat zelfs over de kop!
En de bioscopen in de winkelcentra’s zijn ook heel normaal. Binnen is het heerlijk koel, dus ik besluit om eens ff lekker een film te gaan kijken. Niet echt de meest spannende film (over een stel dat een schat gaat zoeken in zee), maar wel ff leuk om weer eens wat anders te doen :)

Aangezien ik maar 2 dagen heb voor ik mijn visum op kan halen, zit ik een beetje vast aan KL, en kan ik niet echt ver weg (de meeste bestemmingen zijn 5-6 uur met de bus). Ik ga dus een dagje naar Melaka, 2 uurtjes bussen vanaf KL.
Melaka is een leuk plaatsje met zogenaamd veel historische gebouwen, alhoewel ik het een beetje tegen vind vallen na alle historische gebouwen in Nepal en Thailand.
Onder het motto dat ik toch al veel geld kwijt ben hier, besluit ik dat het tijd is om mezelf te laten verwennen: een voetreflex massage en een nek/schouder massage :)
Heerlijk!!! :)

Gister heb ik een dagje sportschool gedaan: een uurtje body combat, een uurtje fitness met mijn persoonlijke trainer, 20 minuten hardlopen, een uurtje yoga en na een late lunchbreak nog 2 uurtjes HOT yoga!
Het voelde erg goed om eindelijk weer eens wat lichaamsbeweging te hebben en ook weer te kunnen hardlopen zonder last te hebben van mijn knie (na de trekking in Nepal)!
De Hot yoga was een aparte ervaring. Bij een temperatuur van 40 graden doe je 26 oefeningen. Het was echt super heet, en zonder ook maar iets te doen lag ik al te zweten… Erg zwaar, nooit gedacht dat je met yoga zo veel zou kunnen zweten :)

Vanmorgen heb ik mijn visum voor Vietnam opgehaald. Gelukkig zonder problemen deze x :)
Ik heb gelijk mijn vlucht geboekt, en morgenavond ben ik als het goed is al in Ho Chi Minh!

  • 08 Mei 2008 - 12:02

    Maurice:

    Hee mea,

    let even op met die teken. als het echt teken zijn en je hebt kringen (rondom rood en midden wit) dan kan het zijn dat ze besmet waren. In het ergste geval kun je er de ziekte van Laim van krijgen. (moe, pijn in spieren en gewrichten etc). Ik zou even kijken wat het is en anders antibiotica halen ergens.

    Verder is het allemaal super natuurlijk.

    gr.

  • 12 Mei 2008 - 15:18

    Ray:

    Smerig die beestjes...hadden ze geen spijkerbed ofzo?
    enne goed dat je weer wat aan het sporten bent want ik had al het idee dat je iets zwaarder aan het worden was :P

  • 13 Mei 2008 - 11:52

    Charda & Rob:

    We hopen dat je in Vietnam een leuke tijd zult hebben.
    We leven nog steeds met je mee en wat Maurice al schreef wees erg voorzichtig met die klere teken.

    hartelijke groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Timea

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 73255

Voorgaande reizen:

01 Februari 2010 - 05 Februari 2011

Back to Asia, 2010

08 December 2007 - 22 November 2008

Mijn eerste reis, Azie 2008

Landen bezocht: