Een andere wereld in Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Timea Hoek - WaarBenJij.nu Een andere wereld in Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Timea Hoek - WaarBenJij.nu

Een andere wereld in Maleisie

Door: Timea

Blijf op de hoogte en volg Timea

03 Mei 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na mijn laatste lunch met Chris en Wang in Kathmandu vertrek ik ruim op tijd naar het vliegveld. In Nepal kan alles gebeuren, en verkeer dat voor uren vast zit is geen uitzondering. Maar gelukkig ben ik binnen een half uurtje op het kleine vliegveld :)
In de 5 uur die ik nog moet wachten heb ik mijn darmen volledig geleegd, zodat ik tijdens de vlucht gelukkig enigszins rustig kan blijven zitten.
Het vliegtuig zit vol met nepalese mannen, hooguit 5 vrouwen en nog 1 andere tourist. De mannen gaan netjes in een lange rij staan en lachen als kleine kinderen. Ik voel me alsof ik op een schoolreisje ben!
Volgens de andere tourist worden de nepalese mannen allemaal overgevlogen naar maleisie om daar te werken. Schijnt heel normaal te zijn...

In Maleisie aangekomen voelt het alsof ik weer terug ben in de moderne tijd!
Kuala Lumpur Airport is super modern en er gaat een hele snelle moderne trein rechtstreeks naar het centrum. Daar stap ik over op een monorail train, die al even stipt op tijd is. Wat een verademing na het openbaar vervoer in nepal!

De eerste paar dagen in KL verblijf ik de meeste tijd op de wc :(
Het weer is super warm en vochtig. Voelt als een 24uurs sauna!
KL is een super moderne stad. Ik bezoek china town en een van de hoogste torens van de wereld waar ik een goed uizicht over de stad heb. Ik leef me helemaal uit in KLCC shopping centre!!! Dit is echt super!!! Prada, Versace, Armani, CK, Boss... En ook de iets betaalbaardere merken als Replay, Guess, Polo, Zara, Esprit, Mango, Quiksilver... Echt... hier MOET je een x geshopt hebben!

Na een paar dagen in KL ga ik met een super grote moderne VIP airco bus naar Mersing waar ik op de boot stap naar Palau Tioman, een super romantisch mooi tropisch bounty eiland!
Mooie zandstranden, prachtige helder blauwe zee, palmbomen en een schitterende sterrenhemel!
De perfecte locatie voor een super romantische vakantie!
Voor een single bakcpacker helaas wat minder gezellig... :(

Maleisie is geen land voor backpackers (had ook nog nooit andere backpackers over maleisie gehoord...). Veel te duur (20-25 euro voor een overnachting, terwijl ik in Nepal voor 10-15 euro per dag wel klaar was), zeer weinig tot geen andere backpackers en veel te warm om iets te ondernemen...
Ik mis de gezelligheid die ik in Nepal had!

Gister zou ik naar een ander eiland gaan (Perhentian Islands) waar ik hoop dat er meer backpackers zijn. Helaas was de bus al vol (lang weekend ivm Labor day, 1 mei), en ben ik nu dus weer terug in KL.
Inmiddels heb ik besloten dat ik maandag ga proberen een visum voor Vietnam te krijgen en dan zo snel mogelijk daar heen te gaan!

  • 03 Mei 2008 - 07:12

    Kirsten:

    He Timea,
    jammer dat Maleisie een beetje tegenvalt maar je gaat vast weer heel veel moois zien de komende week!!! Veel plezier in Vietnam. Liefs, Kirri

  • 03 Mei 2008 - 14:55

    Adrie Talakua:


    Hoi Timea,

    De topmerken vanuit Maleisie meegenomen in je rugzak opnieuw een prachtige uitdaging Vietnam.

    Vietnamezen open de deuren voor Timea
    en ontvang haar....

    Ik zit al te wachten of je je visum voor Vietnam snel kunt krijgen en je ervaringen.

    Lieve groet uit een warm Voorschoten.

    Ciao,
    adrie.

  • 03 Mei 2008 - 18:06

    Dennis:

    Hi Timea,

    wat jammer dat Maleisie zo tegenvalt :( Mijn ervaring, 9 jaar geleden op Borneo (Sarawak en Sabah), was Super positief! Het was toen ook erg goedkoop. Denk wel dat er een groot verschil is tussen het vaste land en het schiereiland.

    Ook Vietnam is een mooi land! Persoonlijk vond ik het noorden, Sappa (noord-west loup) het meest interessant. Ook is Hanoi leuker en gezelliger dan Ho Chi Minh. Andere aanrader is Hoi Ann.

    Succes, ben erg nieuwsgierig naar je ervaringen.

    Grtz,
    Dennis

  • 06 Mei 2008 - 09:55

    Rieneke:

    Hoi Timea,

    jammer dat je niet op de perhentians terecht kon. Daar is het echt heel leuk en zijn veel backpackers, in ieder geval toen ik er was.
    ik ben benieuwd waar je tercht komt, Vietnam schijnt ook super te zijn!
    Genietse!
    Groetjes Rieneke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Timea

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 73253

Voorgaande reizen:

01 Februari 2010 - 05 Februari 2011

Back to Asia, 2010

08 December 2007 - 22 November 2008

Mijn eerste reis, Azie 2008

Landen bezocht: